Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Kto płaci za odzież roboczą?

19.11.2007

Za odzież roboczą koszt ponosi pracodawca.

Mówi o tym art. 2378 paragraf 1 kodeksu pracy: „pracodawca ustala rodzaje środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego, których stosowanie na określonych stanowiskach jest niezbędne w związku z art. 2376paragraf 1 i art. 2377 oraz przewidywane okresy użytkowania odzieży i obuwia roboczego”.
Warto wiedzieć o tym, że jeśli odzież robocza zużyje się lub zniszczy wcześniej, to pracodawca ma obowiązek wydać nowe ubrania pracownikowi. A to z kolei, że odzież robocza wydawana jest „w miarę potrzeb”, nie stoi na przeszkodzie , by wydatek na jej zakup pracodawca mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Pracodawca musi jednak pamiętać, że wydanie odzieży powinno być odpowiednio udokumentowane, gdyż w razie kontroli będzie mógł wykazać, iż określony wydatek poniósł w celu uzyskania przychodu.
U pracownika wartość otrzymanej odzieży roboczej będzie wolna od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 11 updof. Przekazując ją pracownikowi pracodawca nie musi naliczać VAT (nawet gdy odliczy ten podatek przy zakupie), gdyż mamy tu do czynienia z nieodpłatnym przekazaniem towaru na cele związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, a takie przekazanie nie jest opodatkowane.
Źródło (tekst): Rzeczpospolita

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+