Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Nowe stacje metra na finiszu

14.05.2019

Rozpoczynają się odbiory końcowe trzech stacji warszawskiego metra: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy, Trocka

 

Wykonawca przekazał do stołecznego ratusza dokumentację niezbędną do wykonania odbiorów i uruchomienia linii M2 od stacji Szwedzka, przez Targówek Mieszkaniowy do stacji Trocka. Budowa odcinka o długości 3,12 km zakończyła się w terminie. W środę, 8 maja 2019 r., w dziennikach budowy stacji C17 i wentylatorni szlakowej V18 pojawiły się wpisy: „Potwierdzam zakończenie prac zgodnie z pozwoleniem (…). Potwierdzam gotowość do odbioru końcowego”. Natomiast 10 maja podobne wpisy pojawiły się w dziennikach budowy tuneli szlakowych (D16, D17, D18), wentylatorni (V16 i V17) i pozostałych dwóch stacji (C16 Szwedzka i C18 Trocka).

 

Część odbiorów przeprowadzono już pod koniec budowy (m.in. te prowadzone przez Państwową Inspekcję Sanitarną oraz Państwową Straż Pożarną). Zawiadomienie o zakończeniu prac zostało złożone również do Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska. Dzięki temu możliwe było rozpoczęcie procedury dopuszczenia do użytkowania. Pierwsze wnioski związane z uruchomieniem linii M2 na tym odcinku trafiły już do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Dotyczyły stacji metra Targówek Mieszkaniowy oraz wentylatorni szlakowej V18.

 

Zobacz też: Wyzwania przy projektowaniu obiektów II linii metra

 

10 maja wykonawca – firma Astaldi S.p.A. z Włoch – przekazał komplet dokumentacji, dzięki czemu Metro Warszawskie będące inwestorem zastępczym inwestycji może przystąpić do odbiorów końcowych inwestycji. To miejski proces przejęcia nowo wybudowanych tuneli i stacji od wykonawcy, toczący się niezależnie od odbiorów prowadzonych przez służby państwowe.

 

Budowa wschodniego odcinka M2 od torów za stacją Dworzec Wileński do komory odstawczej za stacją Trocka trwała blisko 38 miesięcy. Kwota kontraktu to 1 066 741 483,79 zł brutto. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

Stacja metra Dworzec Wileński. Fot. Metro Warszawskie

 

Wschodni odcinek metra to:

  • tunel toru prawego o długości 3 135,4 m
  • tunel toru lewego o długości 3 155,3 m
  • stacja C16 Szwedzka o kubaturze 62 674 m3
  • stacja C17 Targówek Mieszkaniowy o kubaturze 105 553 m3
  • stacja C18 Trocka o kubaturze 227 372 m3
  • całkowita kubatura obiektów na odcinku wschodnim to 422 800 m3
  • stacje metra i tunele są zagłębione średnio 14 metrów pod ziemią
  • tarcze TBM Maria i TBM Anna drążące tunele wschodniego odcinka linii M2 pracowały ze średnią prędkością 18 metrów na dobę.

 

Warszawskie Metro

 

Zobacz też: Budowa tuneli w ciągu Trasy Świętokrzyskiej

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+