Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Nowy budynek Transportowego Dozoru Technicznego gotowy

25.03.2020

Biurowo-hotelowo-usługowy budynek Transportowego Dozoru Technicznego (TDT) na warszawskim Mokotowie został oddany do użytku.

 

 

Obiekt zlokalizowany na skrzyżowaniu ulic Puławskiej oraz Bukowińskiej liczy dziewiętnaście kondygnacji, ma prawie 24 tys. m² powierzchni całkowitej oraz ponad 15 tys. m² użytkowej. Kubatura to 90 885 m³. Ma także dwukondygnacyjny parking podziemny na 121 pojazdów. Cały budynek Transportowego Dozoru Technicznego składa się z kilku połączonych ze sobą segmentów, które spaja jasnoszara, trójwymiarowa fasada z prefabrykowanych płyt betonowych.

Inwestycję zrealizowała firma Budimex SA. Budowa trwała od października 2016 roku.

– Nowoczesny design projektu wyraża się w bryle, która została podzielona na dwie części. Pierwsza, niższa to pięciokondygnacyjne podium, w którym zlokalizowano część konferencyjną i biurową. Druga to dziewiętnastopoziomowa wieża o wysokości 55 m, w której (od 7. piętra) znajduje się część hotelowa z imponującym widokiem na panoramę Warszawy – mówi Artur Popko, wiceprezes Budimex SA. – Dodatkowo, dokumentacja projektowa inwestycji przygotowywana była ponad 5 lat temu i tu również wychodząc naprzeciw oczekiwaniom inwestora zaproponowaliśmy rozwiązania zamienne, odpowiadające standardom na rok 2021. Szczególnie mam tu na myśli obszar instalacji sanitarnych, teletechnicznych oraz automatyki.

 

 

Podczas realizacji obiektu Transportowego Dozoru Technicznego zastosowano szereg ciekawych rozwiązań, w tym wykorzystanie betonu architektonicznego. Projekt budynku TDT zakładał bowiem, że ściany osłonowe będą wykonane w taki sposób, aby nie wymagały dalszego wykończenia. Do realizacji tych prac konieczny był m.in. dobór odpowiedniej mieszanki betonowej i zastosowanie dedykowanych szalunków.

– Jakość, powtarzalność i skala wykonanych prac były elementami innowacyjnymi tego projektu. Aby potwierdzić technologię, wykonanych zostało dziesięć testowych betonowań. Opracowano nie tylko specjalną, unikalną metodę układania szalunków, ale cały system sposobu łączenia, doboru elementów szalunkowych oraz środków chemicznych – opowiada Marcin Mastalerz, kierownik budowy Budimex.

 

 

W trakcie budowy wykonawca wykorzystał samowspinające deskowanie do realizacji osłonowych ścian żelbetowych. Rozwiązanie to różni się tym od klasycznego, gdzie przemieszczenie jego elementów łączy się z montażem i demontażem przez pracowników, że pozwała na szybsze i bezpieczne wykonywanie prac na wysokości. Szalunki samowspinające nie wymagały więc także miejsca składowania na placu budowy.

– Rozwiązanie umożliwiło m.in. sprawniejsze przemieszczanie pionowe szalunków bez wykorzystania żurawia wieżowego, a cykle betonowania elementów obiektu następowały szybciej – ocenia Marcin Mastalerz.

Wartość kontraktu wyniosła 91,6 mln zł netto. Projekt architektoniczny budynku TDT wykonali JEMS Architekci.

 

Przeczytaj też: Kompleks biurowy LIXA będzie większy

Budynek Starter III we Wrocławiu gotowy. ZDJĘCIA

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+