Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Nowy wiadukt nad linią kolejową w Sokółce

07.08.2020

Wiadukt drogowy za prawie 50 mln zł nad linią kolejową w Sokółce zwiększy bezpieczeństwo na kolei i ułatwi komunikację w mieście i okolicy.

 

Wiadukt w Sokółce to wspólna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku i Gminy Sokółka. Budowa współfinansowana jest ze środków unijnych POIiŚ.
 


Budowa wiaduktu w Sokółce. Fot.Tomasz Łotowski


Pierwsze samochody pojadą wiaduktem nad linią kolejową z Białegostoku przez Sokółkę do granicy z Białorusią w drugiej połowie 2020 roku. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Piesi i rowerzyści skorzystają z chodnika i ścieżki rowerowej. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się bedą mogły skorzystać z windy.

Sprawdź też:

Wiadukt w Sokółce - szczegóły

Wykonawca pracuje zgodnie z harmonogramem (sierpień 2020 r.). Na żelbetowe podpory przy pomocy specjalistycznego dźwigu nasunięto stalową konstrukcje obiektu. Nad ziemią są trzy przęsła wiaduktu. Najdłuższe środkowe ma rozpiętość 58 metrów, boczne po 42 m. Obiekt będzie miał 142 metry długości oraz ponad 16 metrów szerokości. Do budowy obiektu zużyto 420 ton stali zbrojeniowej i ponad 300 „gruszek” betonu. Inwestycja wymagała korekty przebiegu linii kablowych energetycznych i kablowych teletechnicznych. Przebudowano sieć trakcyjną pod wiaduktem i dodatkowo zainstalowane będą osłony przeciwporażeniowe. Wykonane zostanie także wygrodzenie i chodnik wzdłuż linii kolejowej, zapewniający dojście do windy. Prace na budowie rozpoczęły się wiosną 2019 roku. Zakończenie, łącznie z przebudowanym układem drogowym, jest planowane w listopadzie 2021 roku.
 

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” współfinansowanego z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakres PLK obejmuje budowę konstrukcji obiektu nad linią kolejową, likwidację dwóch przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn oraz dostosowanie elementów infrastruktury kolejowej.
 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+