Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

S19 Kamień-Sokołów Małopolski Północ - ruszyła budowa

16.07.2020

Rozpoczęto budowę S19 Kamień–Sokołów Małopolski Północ – ostatniego odcinka drogi ekspresowej S19 na północ od Rzeszowa o długości ok. 8 km.

 

 

S19 Kamień–Sokołów Małopolski Północ jest realizowana w formule „projektuj i buduj”. Wykonawca – Budimex S.A. zaprojektował już trasę, uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i zaczął właśnie prace budowlane. Do zadań wykonawcy należeć będzie także opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Odcinek drogi ekspresowej S19 Kamień–Sokołów Małopolski Północ znajduje się w powiecie rzeszowskim, na terenie miasta i gminy Sokołów Małopolski oraz gminy Kamień. Dostępność drogi dla użytkowników będzie zapewniona poprzez węzły drogowe Kamień i Sokołów Małopolski Północ. Ruch lokalny będzie się odbywał za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą (bez połączenia z drogą ekspresową).

Umowa obejmuje budowę m.in.: dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości ok. 8 km, węzłów drogowych Kamień (węzeł typu WB o kształcie pół karo i pół koniczyny) i Sokołów Małopolski Północ (węzeł typu WB o kształcie pół koniczyny), Miejsc Obsługi Podróżnych MOP I Górno Wschód i MOP I Górno Zachód, Obwodu Utrzymania Drogowego (OD) wraz z Centrum Zarządzania Ruchem (CZR) na terenie węzła Sokołów Małopolski Północ, 10 obiektów inżynierskich (6 obiektów nad drogą ekspresową – wiadukty w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową, 1 przejście górne dla średnich zwierząt, 1 przejście dolne dla średnich zwierząt, 2 przepusty do celów ekologicznych), dodatkowych jezdni dla obsługi ruchu lokalnego, infrastruktury służącej ochronie środowiska (przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, ekrany chroniące nietoperze siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe).

Wartość kontraktu to 286 403 716,49 zł brutto. Zakończenie budowy przewidziano na kwiecień 2022 r.

 

 

S19 Lublin–Rzeszów

S19 jest częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia, która na ternie Polski ma mieć długość ponad 700 km i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie.

Niektóre odcinki S19 są już przejezdne: zachodnia obwodnica Lublina oraz odcinki od Sokołowa Małopolskiego do Rzeszowa. 130 km przyszłej S19, od Lublina do Sokołowa Małopolskiego, jest w trakcie realizacji. Inwestycję podzielono na 12 odcinków realizacyjnych, po sześć w województwie lubelskim (łączna długość to ok. 75 km) i podkarpackim (55 km). Na wszystkich trwają już prace w terenie o różnym zaawansowaniu wynikającym z terminu otrzymania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Pierwszymi odcinkami trasy będzie można pojechać w 2021 r., a całością w 2022 r. Wówczas Rzeszów będzie miał połączenie S19 z Lublinem oraz z Warszawą za sprawą S17.

 

Źródło: GDDKiA

 

Przeczytaj też: S19 węzeł Rzeszów Południe-węzeł Babica - jest umowa

Budowa obwodnicy Kraśnika

Ruszyła budowa kolejnego fragmentu drogi S19

Ruszyła budowa S19 Lublin - Rzeszów

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+