Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

O deskowaniach i rusztowaniach na budowie wieżowca Skyliner

17.06.2019

Skyliner będzie jednym z najwyższych budynków w Warszawie. Na potrzeby realizacji inwestycji firma ULMA dostarczyła kompleksowe i indywidualnie zaprojektowane rozwiązania z zakresu deskowań i rusztowań.

 

Skyliner powstaje u zbiegu ulic Prostej i Towarowej. Biurowiec o powierzchni ok. 44.000 m2 i wysokości 195 m to inwestycja firmy Karimpol Polska. Generalnym wykonawcą jest Warbud.

 

 

Skyliner – realizacja konstrukcji wieżowca

Trzony wieżowca zostały wykonane za pomocą systemu podestów samowznoszących ATR-P. Interesującym rozwiązaniem w celu wykonania trzonów w jednym takcie było wykorzystanie wsporników wznoszących typu wąskiego do zastosowania na niewielkiej przestrzeni pomiędzy ścianami konstrukcji. Konstrukcja elementów umożliwiła zaprojektowanie niesymetrycznych układów wznoszących opartych na parach wsporników montowanych w jednej płaszczyźnie.

 

Zobacz też: Najwyższe wieżowce w Warszawie

 

W zakresie realizacji żelbetowych stropów budynku zastosowano system deskowania stropowego oparty na głowicy opadowej, który umożliwił zachowanie odpowiedniego tempa prac przy realizacji stropów o dużych powierzchniach.

 

 

Kondygnacja „0” wiązała się z wykonaniem dwóch rodzajów słupów – o przekrojach kwadratowych o wymiarach 120x120 cm i wysokości prawie 19 m oraz słupów okrągłych o średnicy 120 cm i wysokości prawie 16 m. Przy realizacji słupów o przekrojach kwadratowych wykorzystano płyty słupowe systemu ORMA, zaś w przypadku słupów o przekrojach okrągłych zastosowano system TUBUS, który pozwolił na realizację elementu żelbetowego w jednym takcie.

 

Istotną kwestią przy realizacji budynku o tak dużej wysokości było zabezpieczenie krawędzi stropów wieżowca i zapewnienie odpowiedniego komfortu pracy dla osób pracujących na budowie. W tym zakresie ULMA zaproponowała system osłon przeciwwiatrowych HWS.

 

Zakończenie budowy wieżowca Skyliner planowane jest na koniec II kwartału 2020 roku.

 

Czytaj: Wieżowce w standardzie pasywnym

 

 

ULMA

 

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+